24.3.08

Ahm...love?


He Wishes for the Cloths of Heaven


"Had I the heavens' embroidered cloths,

Enwrought with golden and silver light,

The blue and the dim and the dark cloths

Of night and light and the half-light,

I would spread the cloths under your feet:

But I, being poor, have only my dreams;

I have spread my dreams under your feet;

Tread softly because you tread on my dreams."

--W.B. Yeats, 1888




Poezia asta-mi place de cand am vazut pentru prima oara filmul Equilibrium. Filmul trateaza ideea unei societati ideale in care orice forma de sentiment e pedepsita cu moartea, iar modul in care omul scapa de acest "rau necesar" e un medicament administrat la o ora fixa.




In societatea contemporana ar fi ideal sa existe un asemenea medicament, pentru ca oricum sentimentele de azi sunt majoritatea superficiale, induse si bazate pe grosimea portofelului [sau a altor parti ale "omului"]. Lumea nu mai e preocupata de romantism, de dragoste pura, de prietenii adevarate, ba chiar astea-s privite in batjocura, in principal din cauza invidiei.




Eu ma bucur ca am parte de o mentalitate total nepotrivita societatii moderne. Iar poezia de fata are exact ideea mea [si in general a persoanelor si grupurilor in care ma invart eu ca un titirez stricat ha ha ha] despre dragoste. Si nu vorbesc neaparat de dragostea senzuala, ci de orice tip de dragoste.




Iar pentru marea masa mirobolanta a societatii: inventati ma si voi Prozium [medicamentul care suprima sentimentele], ca n-aveti nevoie de ele. Un sfat prietenesc, si stiti de ce? Copiii ii faceti mecanic, sentimentul vostru dominant e invidia si ura, visele voastre sunt "sa am o slujba ca sa castig bani", nu ca sa o faceti cu placere si asa sa va castigati existenta, etâcâ. Chiar azi am auzit pe unul, cica: "Pai s-a facut doctor pentru bani, normal, nu?" E normal? Mai ales cand vorbesti despre un medic. Pai ma ţugulane, medic te faci ca sa salvezi vieti, ca daca vrei sa castigi O TONA DE bani in Romania nu-ti trebuie 10 ani de studiu, nici nu-ti trebuie liceu, fa-te manelist.




Aaaaa si asta se pune si ca leapsa pe care-am primit-o de la http://infern-psihic.blogspot.com/ si de la http://1000dedorinte.blogspot.com/ .

2 comments:

Violet said...

daca vrei tu s-o iei ca pe o leapsa...:) hah, mi-a placut ultima faza...daca vrei bani, fa-te manelist =))))

the elder said...

ha ha, pai nu asa e? =]