29.3.08

Cultura Prefera Sa Moara II


...Am promis o continuare a articolului de mai sus. Insa nu mai am chef sa mai adaug chestii deja cunoscute, pentru ca ideea e dezbatuta si in clipa de fata, ras-dezbatuta. Vreau sa mai iau totusi de un tip uman de multe ori confundat cu intreaga "gloata" de "rockeri" chiar ok.

Este vorba despre profilul generalizat al roackerului betiv si care foloseste muzica asta drept pretext ca sa se poarte ca un maimutoi emancipat. A se preciza, el NU este deloc departe de urangutanul nostru deja cunoscut, in pantofi cu botul ascutit si pantalonii albi, transparenti si mulati ce-i arata opera de arta din pantaloni acoperita cu lenjerie "VERSSACE", "ADIDOS" sau altele.

Degeaba incearca el sa para geniul neinteles si pustiit al lumii moderne si de consum, ca nu sare departe de trunchiul gaunos al masei de mainstreamogloata. El e de obicei antisocial, in sensul ca singurele parti sociale din viata lui sunt legumele in bocanci care se inmoaie in fiecare zi in aceeasi alcoolemie si care-si adoarme zilele pe plaja, in jurul mucurilor de tigara si al gunoaielor. El iti va spune cu un patos desprins parca din piesele de teatru de la scara blocului ca "daca nu asculti airan meidan (e DOAR un exemplu), nu stii ce-i aia rock, ba", ca placerea si rostul sau in viata sunt sa isi testeze fiolele din venele lui deja pline de alcool pana la cota (cica) maxima, ca daca pleci la Vama Veche cu mai mult de 5 RON esti deja bogatas etc etc.

1. Nu am boala pe Vama Veche, ci pe populatia asta de teribilisti care se duce (populatia se duce, deci e la singular) acolo sa se imbete ca porcul si sa strige "moama ce ne-am distrat!".
2. Nimic.

Ah, aud acum o reporterita la tv care spune "pare nefiresc sa vorbesc despre George Pruteanu la trecut". Bine zis...

Revenind la OILE noastre, multi din amicii mei nu inteleg de ce nu ma perind si eu pe la Vama cu 5 RON dupa mine. Problema lor e ca nu sunt prosti, multi dintre ei au citit mai mult si stiu mult mai multe decat mine [poate da, poate nu], si nici nespalati nu sunt. Oamenilor ca ei incep sa ma gandesc ca poate chiar le place atmosfera aia. Dar grav e ca multi idioti cu pretentie de oameni culti si muzicali aleg genul asta de muzica, un gen care pretinde o polifonie mentala, o complexitate a gandirii, ca sa-l transforme intr-o "paranghelie" de betii, boraturi, urlaturi si jerpelituri.

Stateam de vorba mai ieri cu unu' care, pe langa alte chestii cu care (n-)am fost (deloc) de acord, ma intreaba de ce nu adopt un alt stil de IMBRACAMINTE, ca se intreaba daca rockerii intra intr-un magazin isi zic "ahh lantul asta cu ce pantaloni jerpeliti mi s-ar potrivi?", etc etc, ca geaca de piele nu-mi pune formele in evidenta, ca majoritatea roackerilor sunt betivi, incuiati si antisociali si striga sa fie observati, ca se dau mari culti si neintelesi, ca rockerii copiaza marile staruri rock.

Am argumente contra pe care, desi i le-am prezentat, nu cred ca au avut vreo valoare.

1. Nu adopt un alt stil de imbracaminte cum nici el/ea/ei/ele nu adopta alt stil de imbracaminte, pentru ca asa mi se pare mie ca imi sta cel mai bine, pentru ca imi plac hainele mai extravagante in anumite conditii, pentru ca nu sunt genul care va purta bocanci pe 40 de grade, vara, pentru ca ma plictiseste enorm stilul obisnuit de imbracaminte si pentru ca si parintii mei la randul lor adopta acelasi stil.

2. Argumentul ala cu lantul e mai mult decat cretin, multi dintre houserii vostri si alte stereotipuri cretine poarta lanturi si tot felul de brizbrizuri si nu inteleg de ce pe ei nu-i iei la socoteala, poate pentru ca au copiat multe din hainele noastre [ex: tenisii, blugii rupti, hainele de piele gen TOP GUN, ETC!!!]

3. Nu imi pun formele in evidenta oriunde pentru ca nu am chef ca toata lumea sa vada ce forme am eu, corpul meu e pentru cei ce merita sa-l vada, nu o sa-l etalez pe toate maghernitele bucurestiului ca sa fiu fluierata de urangutani si de baietzeii de cartier in calduri, vara stai tu calm ca n-am incotro si nu-mi port geaca de piele, ca nu-s chiar asa de tr00.

4. Da, multi dintre rockeri sunt betivi si asta am mentionat mai sus, nu am chef sa mai repet, teribilistii astia strica renumele unor rebeli care ascultau o muzica de calitate si care cunosteau/cunosc instrumentatie, armonie, etc, dar niciodata atat de cretini incat sa bea si sa n-aiba un rost in viata. Sunt incuiati pentru ca sunt by default inchisi la minte, nu pentru ca sunt rockeri, sa fim seriosi. Striga sa fie observati si urangutanii care ghioraie prin metrou si pe strada de zici ca s-a basit Pamantul, scuzati expresia. Pe mine ma enerveaza sa fiu observata pe strada, in tarile dezvoltate nu ma privea nimeni atat de urat si ce bine era acolo...

5. Da, se dau culti si neintelesi pentru ca o parte din ei chiar sunt mai culti decat o intreaga serie de universitate, asta pentru ca hobby-urile celor ok, cum am spus si mai sus, sunt creative si oamenii astia vor sa invete ceva in fiecare zi. Altii incearca sa para la fel, desi nu sunt, si sunt amuzanti de privit.

6. La partea cu rockerii "copiaza starurile rock", pai si pe cine vrei ma sa copieze? Pe Guta ala cu moaca aia de avorton scos din butoiul cu formol si presat pe gura de peretele sticlei vreo 20 de ani? Si daca vor sa fie ca altcineva, recunoasteti ca originalitatea s-a pierdut demult...



N-o sa citeasca nimeni asta, nu imi pasa in mod special, am spus ce-aveam pe suflet, de asta scriu aberatiile astea, cert e u n singur lucru: fiecare padure isi are uscaciunile ei, iar daca pretinzi ca esti deschis la minte si ai prejudecati atat de stupide, mai gandeste-te. Daca poti, ha ha ha.

Promit ca intr-o zi o sa scriu si despre ce-mi place. Dar imi place sa ma iau de toate, e o tara democrata, pana la urma.

Peace.

No comments: