4.4.08

Nestiri

...A fost odata un set de grile cu intrebari pentru examenul meu la "limbaj jurnalistic". Si cum eroul povestii noastre le strabatea cu capul plecat si mainile in buzunare, ajunge el la o rascruce... Sa isi smulga parul din cap sau sa se dea cu capul de masa? Nu a facut nici pe una, nici pe cealalta, ci s-a amuzat scurt. Ha ha, asta-mi aminteste de cineva amuzant.
Era intrebarea: "Ce limbaj e specific stirilor sportive?"; variante de raspuns:

a. un stil alert, cu exces de metafore, "colorat"
b. formulari obiective, formulate intr-un stil sobru
c. utilizarea de termeni din domeniul tehnicii

Ce l-au impresionat pe eroul nostru nu au fost variantele, si nici intrebarea, ci aia care au spus ca presa sportiva si stirile sportive au un limbaj ori obiectiv si sobru, ori tehnic. CE MA? De cand? Asta ar fi o utopie... De cand formulari deja penibile gen "briliantul", "derby-ul galacticilor", "nush care a avut un meci apocaliptic cu nush ce mirobolanta echipa" ETC sunt sobre si tehnice?

Si mai mult, observam din ce in ce mai mult ca stirile astea suna mai mult a articole din neLIBERTATEA decat a stiri. Deja m-am saturat ca in loc sa aflu ce scor au avut echipele intr-un meci, sau ce s-a mai intamplat prin tenis sau polo de exemplu, sa aflu cu cine s-a mai combinat nush ce briliant. In FIECARE emisiune de stiri sportive, ne bombardeaza cu tone de nestiri despre ce masina au bogatanii aia sau ce inel i-a cumparat Chivu aleia, cine cu cine s-a combinat de parca ar fi stiri dintr-o petrecere si nu din SPORT.

Si nu ma lua cu "daca nu-ti place nu te uita" ca eu sunt inca la facultatea de JURNALISM si daca-mi cereti sa scriu ejaculari precoce din astea n-o sa vedeti. Nu e prost cine cere, e prost cine da, voi, jurnalistii de nestiri ati dat cancanuri din astea la sport si de aia se cer acum atat, daca nu le accentuati asa poate nu erau atat de enervante.

2 comments:

Crown Of Negativity said...

bai, eu unul n'am nimic impotriva limbajului total nepotrivit pentru stiri sportive, cat ma enerveaza reclamele la "derby'ul etapei" cu Rage Against The Machine in fundal. Ce treaba au Steaua si CFR Cluj cu Wake Up?

the elder said...

Ca bine zici, uite asta n-am scris, daca macar aia ar sti ce-i aia rage against the machine macar ai intelege, dar asa vezi ca tot ce pun e sa "dea bine pe sticla".