21.10.08

Evenimentul Of Za Day

Asta e articolul .

Iar asta e raspunsul meu la acest articol. "Yahoo! Messenger, folosit în exces acasă, îi însoţeşte pe liceeni şi la şcoală, astfel că elevii vorbesc la fel cum tastează pe chat. " Se pare ca doamna/domnisoara [sincer nu ma intereseaza] Andreea Archip nu poate distinge intre cauza pe care o gasesc toti pentru a explica un lucru cu care nu sunt familiarizati SI adevarata cauza a unui eveniment. Eu am trecut de ceva timp de perioada liceului si recunosc ca limbajul lor lasa MULT de dorit, dar a da vina pe messenger e total SUPERFICIAL. Messengerul este o simpla cale de a comunica fara a plati, daca nu ar exista acesta, v-ati cruci de facturile kilometrice la telefon, pentru ca toti au telefoane mobile acum, nu?

"Principalul vinovat de tendinţele din limbajul liceenilor de astăzi este computerul, care le umple tinerilor cea mai mare parte din timp cu programele sale, cum sunt Messengerul - varianta cea mai populară de chat, sau jocurile virtuale. " Oare? Pai hai sa ne gandim putin, are vreo vina un PROGRAM de computer [ex: Messenger] ca OAMENII sunt ANALFABETI? Messengerul este conceput de "cativa" cetateni care "le au" cu limbajul [este conceput corect gramatical], nu cred ca pe messenger puteti vedea limbajul "prescurtat" pe care il tot aduceti mereu in discutie.

Puteti sa va numiti o persoana care incearca sa schimbe ceva in societate daca aduceti cauze GRESITE? Jocurile pe calculator [daca ati fi pus mana pe cateva ati fi fost in cunostinta de cauza] sunt concepute de oameni cu MULTA cultura, eu am invatat din jocuri o GROAZA de "chestii", de la mitologie la istorie si geografie. Nu JOCURILE, nu MESSENGERUL, nu COMPUTERUL sunt de vina pentru ca tinerii sunt AGRAMATI.

Tinerii sunt AGRAMATI pentru ca nu au educatia de baza pe care trebuie sa o aiba un OM pentru a putea comunica. Aceste tipuri de vorbire se foloseau si pe vremea biletelelor, dar pe atunci nu vi se parea "cool" sa comentati pentru ca erau "inofensive" si "copilaresti"? Credeti ca pe atunci, tinerii scriau mai CORECT?

Va plangeti ca romanii nu cunosc limbi straine, cand le cunosc putin, va plangeti ca le folosesc prea des. In loc sa dati vina pe computer, mai bine faceti ceva.

Si tot vorbeam de jurnalistii de azi, care formeaza opinia publica, oare de ce ne mai miram ca tara asta e asa cum e?


NOTA: Voiam sa public asta pe site-ul lor dar se pare ca n-am voie nici sa dau link la blog, iar comentariul trebuie sa aiba sub 1000 de caractere. Nu ma mir.

1 comment:

Michael said...

Ce pot sa zic, din cate am citit in acel articol, se pare ca doamna Andreea Archip nu are nici o problema in a intelege limbajul folosit "în curtea liceului" :P

Cica se zice despre calculator ca provoaca dependenta (vezi exemplul de fata :P). Asta e de fapt problema si nu ce insira autoarea. Dependenta aceasta se resimte invers proportional cu varsta, deci, cei mai afectati sunt copiii. Spun asta pentru ca am vazut copii de 11 - 12 ani (si stiu ca varstele pot fi si mai mici) care isi pierd ore in sir in fata monitorului... daca nu chiar zile. A fost o perioada cand am resimtit si eu acest efect... Chiar si acum stau mai bine de jumate de zi in fata monitorului, dar, deh, asta imi este meseria.

Ca sa nu scriu romane, voi incheia aici comentariul cu un banc primit acum cateva luni pe mess:

Cum se joaca copiii din ziua de azi de-a va-ti ascunselea? Se pun toti pe invisible si unu ii cauta in lista.