10.5.09

I-auzi

Banuiesc ca multi dintre voi nu stiti ca imi rod unghiile. De fapt imi rod pielitele, iar degetele mele s-ar putea sa lase doar amprente partiale [haha :D ]. Oricum nu e mai scarbos decat obiceiuri ca scobitul in nas in public, in urechi sau in alte zone, asa ca shhh. Am auzit 1000 de teorii, ba ca rosul unghiilor e semn de retardare [recent am facut un test profesional de IQ - nu teste de pe internet unde mi-a iesit intre 117-121; si am avut rezultat 118 (110 - 120 = Superior intelligence)], ba ca e semn de probleme mentale, gen automutilare (eu nu o fac pentru automutilare, urasc cum arata degetele mele asa), etc.

Am incercat "enspe mii" de tratamente, de la pelin pe degete pana la alifii care put si nu au mers. Dar ce s-a gasit un ziar interesant sa scrie... Articolul era pompos si promitea sa gaseasca metoda cea mai buna pentru a te lasa de "viciul" asta. Metoda era sa mergi saptamanal la manichiurist si sa-ti faci unghiile, eventual cu o oja mai inchisa la culoare sau cu o nuanta foarte vizibila - asa nu o sa mai vrei sa-ti rozi unghiile pentru ca-ti strici manichiura.

Asta era singura solutie prezentata. Pai, hai sa iti spun eu ceva: timp de 5 sau 6 ani, eu am avut zilnic unghiile NEGRE. M-am lasat recent de "pictatul" unghiilor de la maini, in Paris, cand dintr-o data n-am mai avut chef sa ma mai dau cu oja. Da, asa simplu. Unghiile negre sunt foarte greu de ingrijit si banuiesc ca stii si tu de ce, daca se ia si un milimetru de oja, se vede. Cand mi se lua oja, ma dadeam iar.

Asta nu m-a impiedicat cu nimic sa-mi distrug degetele. Eu sunt unul din cazurile in care metoda asta "ingenioasa" nu merge. Plus, de ce credeti ca numai femeile isi rod unghiile? Barbatii ce vor face, se vor da cu oja rosie ca sa se lase de rosul unghiilor sau cum?

Chiar suntem prosti, dom'le. Vreau prin postarea asta sa-i felicit si pe cei de la Gandul, pentru ca intotdeauna au articole pe bune. Nu, nu ii compar, doar ii felicit, atat.

5 comments:

Malice Bathory said...

Nu ma pot opri din rosul degetelor ... :|

Michael said...

"imi rod unghiile" - poftă bună :D

"nu e mai scarbos decat obiceiuri ca [...]" - apăi, ştiu şi eu, depinde ce ai atins cu mâinile înainte. Un bun exemplu ar fi o bară din metrou sau clanţa unei toalete (publice) :))

Aveam prin liceu o colegă care practica sportul ăsta. La un moment dat a început să îi curgă sânge dintr-un deget. I s-a părut interesant să se apuce să picteze cu acel deget pe un caiet. Deşi iniţial mi se părea a fi un act de teribilism, produsul finit arăta chiar interesant :P Bine, nu te gândi că tipa e un fel de Picasso în devenire.

Şi eu am viciul ăsta şi nu înţeleg de ce sunt momente în care pur şi simplu mă trezesc rozând la unul din degete în mod inconştient, în timp ce mă uit la un film sau stau degeaba... Practic, dacă nu s-ar desprinde acele pieliţe (cuticule), poate m-aş dezobişnui...

Totuşi. am observat că în perioadele în care am mult de lucru, mă abţin. E bine să ai o forfecuţă prin apropiere pentru că una e să le tai şi alta e să le smulgi cu dinţii :D

the elder said...

@Malice - ohhh te inteleg perfect.

@Michael - Niciodata nu-mi rod unghiile dupa ce am fost cu metroul sau cand sunt in oras. Si daca ma "roade" nebunia, ma spal pe maini inainte.

Haha, si eu patesc des sa-mi curga sange. Am si o poezie pe tema asta, a pictorilor in sange, dar nu neaparat de la rosul unghiilor.

Michael said...

Dacă se poate, pune un link cu poezia. Sunt curios :)

Violet said...

si eu imi rod unghiile / pielitele, iar din cate stiu, e o chestie pe fond nervos, deci in niciun caz nu e valabila faza cu oja neagra...